A Rubway Multisport Flow csapadékvíz-elvezetés szempontjából is teljesen egyedülálló tulajdonságokkal rendelkező kerékpárút a piacon.
A működési mechanizmus lényege az, hogy a porózus kopóréteg az alépítményen keresztül a burkolatra kerülő csapadékot irányítottan, közvetlenül a talajba vezeti, azaz a természeti környezetben bevált megoldást alkalmazza a csapadékvíz-elvezetés egyre növekvő problémájára.
A Rubway Multisport Flow képes 1 perc alatt négyzetméterenként átlagosan több mint 200 liter esővizet elvezetni a talaj alsóbb rétegeibe, ami azt jelenti, hogy nem csak a Magyarországon, hanem a világon valaha mért legmagasabb csapadék hozamú felhőszakadással is könnyedén megbirkózik*.
A porózus szerkezet további előnye az, hogy a Rubway Multisport Flow felülete gyorsan szárad, nem képződnek rajta pocsolyák, illetve fordított irányban a talajpára is el tud távozni a környezetbe a burkolaton keresztül.
(*Forrás: Keith C Heidorn: The weather doctor)
Rubway Multisport Flow és az aszfalt összehasonlítása
Tulajdonságok | Rubway Multisport Flow | Aszfalt |
---|---|---|
Utazási komfort - újonnan épített burkolaton | - sima felület, egyenletes gurulási élmény | - sima felület, egyenletes gurulási élmény |
Alépítmény utólagos konszolidációját, esetleges sérülést hogyan tolerálja a burkolat | - nem reped meg, - a rugalmas burkolat kedvezőbben reagál az alépítmény kisebb mozgásaira | - megrepedezik, kátyúsodik a burkolat |
Első burkolati problémák mikor jelentkeznek | - vandalizmus vagy nem rendeltetésszerű használat hatására | - 3. év körül |
Felület várható elváltozásai | - pl. megéghet, egyes vegyületek kimarhatják | - repedezik, megsüllyed, felpúposodik |
A szegély és az útpálya kapcsolata | - résmentesen, zsugorodás miatt hézag kialakulása nem várható | - résmentesen zárható, zsugorodás miatt hézag kialakulása lehetséges |
Vízáteresztő képesség | - 100% | - közel 0% |
Csapadékvíz - elvezetés | - közvetlenül a talajba | - kialakított vízelvezető rendszeren keresztül a csatornába |
Újrahasznosított anyag tartalom | - 40-50% (újrahasznosított gumiabroncs, őrlemény formában) | - max 20% (fejlett kivitelezési technológia esetén, felmart aszfaltból) |
Burkolati sérülések javításának bonyolultsága | - könnyű, 1 ember kézzel is elvégezheti | - közepesen nehéz, minden esetben gépi bontást és tömörítést igényel |
A felszín állapota a burkolati sérülések javítása után | - a felszín egybefüggő | - a felszín egyenetlen marad |
Utazási komfort - javított burkolaton | - a javítás helye alig érezhető áthaladáskor, eredetivel megegyező utazási komfort | - a javítás helye egyértelműen megérezhető, áthaladáskor az utazási komfort már nem lesz azonos az eredeti burkolatéval |
Biztonsági kockázat javított burkolaton | - a karbantartás maradandó nyomából eredő kockázat nincs | - a karbantartás maradandó nyomából eredő kockázat mértéke közepes |