október 19, 2016

Rubway Multisport Flow

A Rubway Multisport Flow csapadékvíz-elvezetés szempontjából is teljesen egyedülálló tulajdonságokkal rendelkező kerékpárút a piacon.

flow

porozusA működési mechanizmus lényege az, hogy a porózus kopóréteg az alépítményen keresztül a burkolatra kerülő csapadékot irányítottan, közvetlenül a talajba vezeti, azaz a természeti környezetben bevált megoldást alkalmazza a csapadékvíz-elvezetés egyre növekvő problémájára.

liter_mmA Rubway Multisport Flow képes 1 perc alatt négyzetméterenként átlagosan több mint 200 liter esővizet elvezetni a talaj alsóbb rétegeibe, ami azt jelenti, hogy nem csak a Magyarországon, hanem a világon valaha mért legmagasabb csapadék hozamú felhőszakadással is könnyedén megbirkózik*.

ateresztoA porózus szerkezet további előnye az, hogy a Rubway Multisport Flow felülete gyorsan szárad, nem képződnek rajta pocsolyák, illetve fordított irányban a talajpára is el tud távozni a környezetbe a burkolaton keresztül.

(*Forrás: Keith C Heidorn: The weather doctor)

Rubway Multisport Flow és az aszfalt összehasonlítása

Tulajdonságok Rubway Multisport Flow Aszfalt
Kerékpárút szempontjából releváns terméktulajdonságok
Utazási komfort - újonnan épített burkolaton- sima felület, egyenletes gurulási élmény- sima felület, egyenletes gurulási élmény
Alépítmény utólagos konszolidációját, esetleges sérülést hogyan tolerálja a burkolat- nem reped meg,
- a rugalmas burkolat kedvezőbben reagál az alépítmény kisebb mozgásaira
- megrepedezik, kátyúsodik a burkolat
Első burkolati problémák mikor jelentkeznek- vandalizmus vagy nem rendeltetésszerű használat hatására- 3. év körül
Felület várható elváltozásai- pl. megéghet,
egyes vegyületek kimarhatják
- repedezik, megsüllyed, felpúposodik
A szegély és az útpálya kapcsolata- résmentesen, zsugorodás miatt hézag kialakulása nem várható- résmentesen zárható, zsugorodás miatt hézag kialakulása lehetséges
Vízáteresztő képesség- 100%- közel 0%
Csapadékvíz - elvezetés - közvetlenül a talajba- kialakított vízelvezető rendszeren keresztül a csatornába
Újrahasznosított anyag tartalom- 40-50%
(újrahasznosított gumiabroncs, őrlemény formában)
- max 20%
(fejlett kivitelezési technológia esetén, felmart aszfaltból)
Karbantartási szükségletek és a karbantartás hatásai
Burkolati sérülések javításának bonyolultsága- könnyű,
1 ember kézzel is elvégezheti
- közepesen nehéz,
minden esetben gépi bontást és tömörítést igényel
A felszín állapota a burkolati sérülések javítása után - a felszín egybefüggő- a felszín egyenetlen marad
Utazási komfort - javított burkolaton- a javítás helye alig érezhető áthaladáskor,
eredetivel megegyező utazási komfort
- a javítás helye egyértelműen megérezhető,
áthaladáskor az utazási komfort már nem lesz azonos az eredeti burkolatéval
Biztonsági kockázat javított burkolaton- a karbantartás maradandó nyomából eredő kockázat nincs- a karbantartás maradandó nyomából eredő kockázat mértéke közepes